Komentáře

1 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 5. května 2015 v 21:52 | Reagovat

Nějak mám pocit, že obtížnost maturit klesá přímo úměrně s rostoucí blbostí lidí. Achjo.

2 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. května 2015 v 21:55 | Reagovat

[1]: Mně to spíš připadá jak na horské dráze. Minulý rok to bylo extrémně jednoduché, což se o letošku říci nedá. Ale tak uvidíme. Jestli se to lidem nepovede, tak příští rok očekávejme zase nějakou lehkou verzi. :-D

3 Ker♥ Ker♥ | Web | 5. května 2015 v 22:13 | Reagovat

To ohledně Jidáše opravdu zavalilo celý facebook!
Až se trochu začínám bát jak dopadne má maturita za rok pokud to bude stále těžší a těžší...
Každopádně co jsem koukala na tvá videa a četla tvůj blog, myslím, že ty dáš maturitu s přehledem :)
Jinak skvělej blog, trochu jsem si ho projela :)

4 Al. Al. | Web | 5. května 2015 v 22:17 | Reagovat

Mně maturita zas tak těžká nepřišla... U obrázků se celý den směju jako blbá a když jsem viděla to video, tak jsem se opravdu málem válela po zemi :D Vím, že už je toho plný facebook, ale je to sranda :D A i kdybych dneska neudělala (naštěstí jsem udělala :D), tak bych se musela smát :D

5 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:24 | Reagovat

[3]: Hehe, podle mě to budeme mít buď stejné nebo lehčí. :-D Uvidíme podle výsledků. A díky! :-)

[4]: Jojo, v posledním odstavci na to narážím, že s odstupem to nebylo zas tak hrozné. Ale po dopsání bylo slovo sr*čka po dalších 5 minut pro mě nejpoužívanějším slovem. :-D Hlavně mě vyděsilo první cvičení, kde jsem tu chybu prostě neviděla! A tak jsem se vystresovala na zbytek. :-D

6 Al. Al. | Web | 5. května 2015 v 22:27 | Reagovat

[5]: Jo, po dopsání to prostě byly hovna a myslela jsem si, že to bude tak 3. Nakonec jsem zjistila, že to tak hrozný nebylo a že ani celý cvičení s ne, ne, ne, ne, je možný :D

Na to první cvičení jsem se taky dívala a nikde žádnou chybu neviděla :D Nakonec mě naštěstí osvítilo :D

7 Arvari Arvari | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:28 | Reagovat

Abych byla upřímná, tak ano, o tom, komu v takový situaci Jidáš nenaskočí, si nic moc hezkýho nemyslím. Jako to se na mě nezlob, ale já to, kdo byl Jidáš, věděla snad už na základce, to snad proboha patří do obecnýho rozhledu. A že to očividně nedošlo nejen pár vážně tupejm exotům, ale hromadě lidí? Jo, vážně myslím, že místo toho, abyste si z toho dělali prdel, byste měli mlčet, šoupat nohama a příšerně se stydět. Athéna to samý v bleděmodrým... :-x

8 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:29 | Reagovat

[6]: Blah, tu má někdo štěstí. Mně se zdála ona 4 NE čudná, tak jsem dala jednou ANO. :D Však proč by ty šátky nemohli rozdávat, že? :-D A odbila jsem ctitele, protože zkušenosti si pojím pokaždé s tvrdým Y. :D

9 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:31 | Reagovat

[7]: Kdo říkal, že nevím, kdo je Jidáš? :-)

10 Arvari Arvari | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:34 | Reagovat

[9]: No, za a v článku zmiňuješ, že sis na to jméno nevzpomněla (fajn, ještě dejme tomu, že jsi nervózní, ale i ta nervozita by mi přišla v tomhle případě jako trochu blbá omluva), a za b, nemluvím jen o tobě, ale o všech těch maturantech, co si z toho dělají srandu, místo toho, aby uznali, že tohle by prostě asi vědět měli...

11 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:41 | Reagovat

[10]: A ty jsi bezchybná? Víš kolik lidí si škubalo vlasy za to, že je Jidáš nenapadl, i když o něm vědí? Je to lidské. Stejně jako je lidské nevědět vůbec. Spíš už se stydím za záměnu Vaculíka se Škvoreckým, což byla naše poslední látka tohohle roku. :-) Právě tohle nemám ráda, když někdo hodnotí druhého, jestli je blbej nebo ne, na základě takové pitomosti. Je to stejně směšný jako ta polovina lidí, která na to nadává.

12 Arvari Arvari | E-mail | Web | 5. května 2015 v 22:57 | Reagovat

[11]: Ne, já nejsem bezchybná. Jsem lempl na fyziku, chemii, biologii, matiku... Ale jsou prostě věci, co spadají do obecnýho rozhledu. Hlavně když jde o něco, co se jaksi používá v běžným rozhovoru, ve filmech, seriálech... Jo, dobře, chápu, že člověk zapomene nebo mu něco nedojde, ale aby to nedošlo tolika lidem? Aby se oháněli ateismem nebo tím, že po večerech nečtou Bibli? Nejde jen o to, že někdo neví, kdo byl Jidáš, ale i o to další chování. Když si někdo škube vlasy, fajn, aspoň tu chybu uzná. Ale místo 'já to nevím' říkat 'je to blbost, kterou nemám jak a nepotřebuju vědět' (čímž neříkám, že to děláš ty, ne, ale spousta lidí jo), to je chování blbce...

13 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 5. května 2015 v 23:18 | Reagovat

[7]: A ty jsi koukám asi tak dokonalá, že se ti nikdy nestalo, že by si samou nervozitou něco zapomněla. ;) Jak si dovoluješ kvůli tomu někoho označovat za blbce? Tobě se nikdy nestalo, že si měla nějaké slůvko doslova na jazyku (což podle článku Marillee byl zrovna ten případ), ale prostě sis nevzpomněla? Navíc když máš jen omezený časový limit, tak určitě nebudeš sedět nad tou úlohou tak dlouho, dokud si nevzpomeneš.

Jinak máš pravdu v tom, že to, jak každej teď dělá ramena, jaká je maturita blbost, protože to bylo "mocinky moc těžkoučký", je vážně projevem inteligence dané skupiny. Nevím, jestli si všichni opravdu naivně mysleli, že CERMAT má povinnost vymyslet takový test, který zvládne každý "s prstem v nose". A bohužel je to každý rok to samý. Maturanti se dostatečně nepřipraví, ale za všechno můžou ty lidi v CERMATu. Upřímně jsem si dneska schválně prošla ten "hrozně těžkej test" a nezdá se mi to jako něco neřešitelného...

14 Arvari Arvari | E-mail | Web | 5. května 2015 v 23:35 | Reagovat

[13]: Ukaž mi, kde jsem použila slovo 'blbec'. Prosím. Já řekla, že si o těch lidech nemyslím nic moc hezkýho. Jestli chceš, abych to rozvedla, tak si prostě myslím, že zcela zjevně ne, že nečtou Bibli, ale nečtou vůbec, nemají vcelku základní rozhled a těch pár bodů si naprosto zaslouží ztratit... A jinak jo, jasně, že se mi to stalo. U maturity z angličtiny jsem si za zlatý prase nevzpomněla na to, jak se řekne okurka, ale to byla ústní, kde máš fakt pár vteřin na to, aby ti to naskočilo, no... :-D
Ale pokud jde o čas, není nic jednoduššího než to, co nevím, přeskočit a vrátit se k tomu na konci. A mám dojem, že čím dřív se tohle člověk naučí, tím líp pro něj, zejména pokud se třeba chystá na vejšku...

15 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 6. května 2015 v 0:05 | Reagovat

Na ksichtknize jsem tu opičárnu zahlédl, díky za vysvětlení. :-|

16 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 6. května 2015 v 5:58 | Reagovat

Maturita byla naprosto přiměřeně težká/lehká, ty nářky, jak se to nedalo zvládnout většinou přicházej od lidí, který jsou buď za a) nerváci, za b) si prostě nevzpomněli, nebo za c) jsou úplně blbý - ani za jednu z variant CERMAT nemůže. Každopádně Jidáš pobavil, naštěstí jsem si na něj vzpomněla :)

17 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. května 2015 v 6:37 | Reagovat

[12]: Abych byla upřímná, tvůj komentář mi vyzněl způsobem, že mě z toho obviňuješ a že je mojí povinností, aby mi to naskočilo. :-) Holt smůla. Ale já na to nenadávám, jen mě pobavily ty serepetičky kolem toho. Naopak, lidi, co na to nadávají, mi přijdou fakt směšní, nedokážou uznat svoji blbost a odvolávají se na 2 bodového Jidáše, protože ve zbytku si body nenahrabali, což je fakt smutný.

[13]: díky. A s druhým odstavcem souhlasím. Do článku jsem chtěla zakomponovat i jeden facebookový troll, kde teprve vyšla na povrch opravdová úroveň letošních maturantů. Samý nadávky... Hrůůza. :D

[16]: Dneska ráno se směju sama sobě za některé nesmyslné chyby. Ale včera i naše premiantka měla pocit, že pány od CERMATu zaškrtí. :D

18 Silwiniel Silwiniel | Web | 6. května 2015 v 7:12 | Reagovat

Já pouze viděla, že jsou dva články na blogu na podobné téma a vůbec jsem nechápala, o co jde. Hm, jsem ráda, že jsem byla v posledním ročníku, který ještě dělal normální staré maturity.

19 já | 6. května 2015 v 8:27 | Reagovat

Když je na test tak málo času, že si studenti MUSÍ číst jen každou druhou větu, jinak by test  NESTIHLI, tak jen idiot se může divit odpovědím.

20 Loretten Loretten | Web | 6. května 2015 v 8:58 | Reagovat

Tak sorry ale Jidase  a Athenu zná každý. Jsem ve tretaku na gymnáziu, minuly rok naší třídě maturitní test dokonce dali na zkoušku a odmaturovali bychom z CJ všichni už ve druhaku. Jako tohle by nevěděl jen Dežo z ucnaku ...a takových je asi mezi maturanty dost. Cermat to myslím nepodelal. Když někdo nezná Bibli a antiku (pilíře naší civilizace) tak at si to teda zopakuje v září.

21 Lisi Lisi | Web | 6. května 2015 v 9:23 | Reagovat

Něco takového jsem zaslechla včera v tramvaji, netušila jsem, o jakém Jídášovi se mluví. To tam byla nějaká otázka, kdo zradil Ježíše? V češtině si to nedokážu představit.

22 Kája Kája | Web | 6. května 2015 v 10:50 | Reagovat

Lidi, vzpamatujte se. Nebouřete se proti Cermatu, nenadávejte lidem, kteří Palladu nebo Jidáše nepoznali. Štvete mě.

Palladu jsem věděla, Jidáše jsem neidentifikovala. Nestydím se za to, ale nemám potřebu kvůli tomu někomu nadávat. Beru to úplně s klidem a od srdce se směju vtipům kolem včerejšího testu. Není to lepší, než nadávat a vztekat se?

23 kalamity jane kalamity jane | 6. května 2015 v 10:52 | Reagovat

Jako mně přišla čeština docela v pohodě, dnešní angličtina mně dělala větší problémy. Nevím proč, ale úplně jsem zmatkovala. Ne, že bych to nedokázala přeložit, ale hrozně jsem panikařila. Takže se s některýma asi uvidím v září :D. Ach Jidáši proč mi to děláš?

24 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. května 2015 v 11:34 | Reagovat

[18]: No, dřív jsem měla názor, že jsem za státní maturu ráda. Ale jak se to tak různě mění, tak naše učitelka po nás k ústním chce hlavně ty historické souvislosti, což se normálně zkouší ve školní. Ale tak co, snad to zvládnu. :-)

[19]: Je pravda, že spousta lidí mělo problém s časem. Dokonce i naše učitelky měly problém s těmi dlouhými texty, přečíst je a ještě vyřešit úlohy.

[20]: Jestli vám dali z minulého roku, tak se tvému komentáři ani nedivím. Ano, prolezeš i letos, i bez přípravy, ale přeci jen u té maturity se cítíš jinak než při hodině. :-) Jidáše může znát každý, ale ne každého zrovna napadne on. A ne každý si domyslí poprsí Pallady k Athéně. A tím chceš říct, že když někdo Jidáše nebo Athénu nevěděl, tak je hned debil? :-|

[21]: Byl tam výňatek z knížky, kde se vypravěč vztekal nad jiným člověkem, označoval ho za zrádce a i ***** Iškariotský by mu byl sympatičtější. :-D Prostě to někomu dojde, někomu ne.

[22]: Nevím, co myslíš tím "vy", protože já se proti CERMATu nebouřím a dělám si jen srandu. :-D Spíš ti lidi tady se bouří proti mně, že jsem nevěděla Jidáše. Po didakťáku jsem se za to styděla, ale sakra! Vždyť je to jen hloupá otázka! :-D

[23]: Tak vidíš. Tady je vidět, jak někomu dělá problém něco jiného. :-) Mně třeba přišla dnešní ajina v pohodě. Ale chápu, jestli jsi panikařila. :-D Snad jsi to zvládla!

25 piuPIU piuPIU | Web | 6. května 2015 v 12:05 | Reagovat

Já maturovala dva roky zpátky, a oba didaktický jazykový testy včetně slohovek se podle mě daly dát na slušnej výsledek s prstem v nose. A to jsem nebyla žádnej špičkovej student. A taky tehdy byly nějaký stížnosti kvůli otázkám co se netýkaly přímo češtiny, jen už fakt nevím, který to byly :)

26 An. An. | 6. května 2015 v 12:37 | Reagovat

Nechápu, na co si stěžujete. Nebyla tam jediná otázka z literatury, ani stylistiky, kdybyste měli normální test, tak to neuděláte nikdo. Tenhle didakťák jsem si zkoušela, a měla jsem 92% ... jako pardon, ale Jidáš patří do všeobecného rozhledu, ví to každý malý dítě, je to ve všech příslovích, já jsem Bibli v životě nedržela ani v ruce, a prostě to vím! A to samý HIMYM. Oni ví, že naše generace na ten seriál kouká, tak proč by to proboha nemohlo být v zadání na sloh? To byste tam radši chtěli nějaký těžký brutality? Jste fakt banda nevděčnejch idiotů ;) já dělat maturitu letos, tak si pískám.

27 An An | 6. května 2015 v 12:42 | Reagovat

Tim neříkám, že jste idioti protože vám nenaskočil Jidáš, spíš že jste ,,nevděčný idioti" :-D

28 Terka Terka | E-mail | Web | 6. května 2015 v 13:05 | Reagovat

Dobře, přiznávám, že kdybych dělala maturitu letos, na Jidáše bych si taky nevzpomněla. A kdybych předtím neviděla tak milion věcí na facebooku, na blogu... celkově bych ten test hodnotila tak průměrně. Loňský byl rozhodně lehčí (a kdybych ho nedala), styděla bych se. Letošní témata slohových prací... abych tak řekla, ani jedno z nich mě nezaujalo, ale asi bych si zvolila to s tou matkou. Seriál znám, pár dílů jsem viděla, ale nikdy mě nějak moc nezaujal. Prostě bych to napsala podle sebe, ne podle seriálu. :-)

Každopádně ti držím palce, aby jsi maturitu zvládla. :-)

29 Karryanna Karryanna | E-mail | Web | 6. května 2015 v 14:02 | Reagovat

[26]: Počkej, to mi pověz, jak je definovaná otázka z literatury... protože třeba identifikování autorů bych za ni označila.

Jo, taky jsem ten didakťák zkoušela, dala jsem mu dvacet minut, myslela u toho na maily, co musím vyřídit, a maturitu bych udělala. Ale kdo ví, jaké by mi to přišlo třeba za podmínky, že pokud to na ty body nenapíšu, nedostanu zápočet z povinného předmětu.

A jakkoliv Jidáše považuji za všeobecně známou věc, neuráží mě, pokud si ho někdo nespojil z toho útržku, který v testu byl.

30 Kája Kája | Web | 6. května 2015 v 14:47 | Reagovat

[24]: Mluvila jsem k těm diskutujícím :D

31 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. května 2015 v 16:19 | Reagovat

[25]: Nakonec to bylo fajn, to musím uznat. :-) Holt kdo se připraví, ten se připraví.

[26]: Tohle netuším, jestli myslíš vážně, nebo je to vtip. Protože otázky z literatury a stylistky byla tak třetina otázek. :-) A to mi nadáváš do idiotů, nebo používáš ono "vy" pro ty maníky z fb, kteří na to nadávají ještě teď? :-D A kdo si stěžuje na HIMYM? Jenom se tomu smějeme, protože se letos sešly vtipné texty. Na ajině jsme měli Mr. Wonga, kterému při pohovoru 2x vypadly zuby. :-D

[28]: To mě zaujala tak polovina zadání na sloh, že jsem se nemohla rozhodnout. Podle mě byla povedená. :-)

[29]: Ono takového probrání, "už to mám za sebou a byla jsem nervama bez sebe, všichni se baví o výsledcích a já zatím poslouchám, jak tohle a tohle mám blbě"... U člověka to způsobí paniku a pomyšlení, že ani těch 22 bodů nedal. Nakonec se to ale nahrabe a je jich mnohem víc. :-) Jde vážně o to, že je to ta maturita, kterou prožíváme víc. :-D A díky za toho Jidáše, jsem ráda za jakékoliv pochopení v tomto ohledu. :-)

[30]: Koukám, že takovou tendenci tu má víc lidí... Mně to pak přijde, že mi každej nadává... :-D

32 Cherrybumbum Cherrybumbum | Web | 6. května 2015 v 16:37 | Reagovat

[14]: No jako bacha! Ono i přeskočit pár otázek a pak se k nim vrátit je pro někoho celkem oříšek. Když loni jedna slečna pomalu brečela, jak nestihla didakťák, tak jsem se jí ptala, proč teda nepřeskočila ty dlouhé články a pak se k nim nevrátila. A ona se na mě tak udiveně podívala a řekla: "A to se jako může, jo?" :D

33 Arvari Arvari | E-mail | Web | 6. května 2015 v 17:33 | Reagovat

[32]: No, tak to je pak ovšem velkej prů...švih, že je na to neupozornil učitel. Já teda maturovala ještě nestátně, takže mě se to netýkalo, ale kdybysme maturovali státně, nedokážu si představit, že by nám tohle naši učitelé neporadili, když nám to někdy říkali i u obyčejnejch písemek... :-D A teda vynech, že ten papír asi těžko pozná, v jakym pořadí jsi ty odpovědi zaškrtávala... :-D

34 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. května 2015 v 17:39 | Reagovat

[32]: [33]: Tohle je běžná věc z nervů. Spolužačka taky takhle nestíhala, protože ji to v tu chvíli nenapadlo a nehlídala si čas. Že ji chybí 10 otázek, zjistila až po oznámení posledních 10 minut. Bohužel se moc dlouho zasekla u těch textů... :-(

35 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 6. května 2015 v 17:47 | Reagovat

Tak jsem konečně v obraze. :-)

36 Magdaléna Magdaléna | Web | 6. května 2015 v 20:07 | Reagovat

Nebylo to lehký. Ale zas taková katastrofa to nebyla. Přesto si myslím, že bude vyšší neuspěšnost. Ale zase se budu mít za rok čemu smát :)

37 R R | 6. května 2015 v 21:04 | Reagovat

[24]:Ucitelky? Myslis ucitelky CJ? Ja si to zkusil, abych vedel, jak narocne to bylo, a mam 47 bodu za 45 minut. Jak s tim muze mit problem ucitelka? :-D

Byl jsem v poslednim rocniku, ktery se vyhnul statni maturite, a neprijde mi to moc tezke. Da se to udelat i bez pripravy. Jidas s Athenou patri spis mezi vseobecne znalosti nez cestinarske, ale nechapu ten poprask. Ale nejlepsi je ta petice, kterou pripravuji.

my níže podepsaní tímto žádáme o ZMÍRNĚNÍ KRITÉRIÍ HODNOCENÍ didaktického testu z českého jazyka v rámci jarního termínu maturitní zkoušky 2015 a to z důvodu:
...
- necitlivě provedeným otázkám, jež mohou být pro mnohé testované nepřijatelné (náboženství, zabití dítěte)
...

Co by asi rekli na konec Romea a Julie? Neni tema sebevrazdy prilis necitlive? :-D

38 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. května 2015 v 21:15 | Reagovat

[37]: Jojo, myslím naše češtinářky, které si to zkoušely hned potom. :-D
Před chvíli jsem četla v petici to s tím dítětem... Jako co si nevymyslí! Čas, dejme tomu, chápu, pokud s tím má někdo obtíž, ale jinak se to dá zvládnout. A když ne, tak držím hubu a čekám na září. :-) Jinak já se absurdně tragickému konci R&J spíš smála, ale tvoje myšlenka je dobrá. :-D

[36]: Díky, že se mnou souhlasíš! :-)

[35]: Hehe. :-D

39 Livi Livi | Web | 7. května 2015 v 0:55 | Reagovat

Já beru, že někdo si prostě v tu chvíli ve stresu nevzpomene. Taky kolikrát udělám úplně absurdní chybu, že bych si za to potom nafackovala. ;-) :D Spíš mi na tom vadí to, že tolik lidí není schopno přijmou odpovědnost za vlastní selhání, sepisují petice a svalují vinu na Cermat. Bible je nejprodávanější, nejpřekládanější... kniha na světě. Do literatury prostě patří, to je bez debat. Vlastně mě nepřekvapuje, že se tam objevila. Zase tam nemůžou dát jen snadné otázky, musí to nějak odstupňovat. Maturita má být zkouška z dospělosti, ale spousta maturantů se teď chová jako veliké vzteklé děcko, které kolem sebe kope, protože nedostalo lízátko jen pro svá velká modrá kukadla. :-P

40 R R | 7. května 2015 v 1:44 | Reagovat

Zmenil jsem nazor, tvurci petice maji pravdu a ja pro ne mam dalsi argumenty.

1) Sexismus - proc se CERMAT ve sve otazce zameril zrovna na poprsi Pallady? Neni to sexisticke, kdyz E.A.Poe v originale pouziva slovo "bust", coz se da prelozit vkusneji jako bysta? CERMAT pouziva preklad Vitezslava Nezvala (usadil se znenadání v póze velmi výhružné na poprsí Pallady), lepsi by vsak byl ten od Vrchlickeho (nad Pallady used sochu) nebo idealne od Sembery (tam svůj
pařát vetkne v bílou sochu), kde se slovo Pallas vubec nevyskytuje, coz by mnoho maturantu potesilo. :-D

2) Absence Jary Cimrmana - co dokazal Jidas v porovnani s ceskym velikanem Jarou Cimrmanem? Opravdu staci zradit nejakeho Jezise, aby se vase jmeno objevilo v didaktickem testu statni maturity z CJ misto genialniho vseumela? Ano, lze namitnout, ze existence Cimrmana nebyla nikdy dokazana, avsak nebyla ani vyvracena! A dovolim si tvrdit, ze vic Cechu veri v existenci Jary Cimrmana nez v existenci Jezise nebo Jidase. Muzeme o tom diskutovat, muzeme o tom vest spory, muzeme s tim i nesouhlasit, ale to je vsechno, co se proti tomu da delat. :-D

41 R R | 7. května 2015 v 1:57 | Reagovat

Navic k Cimrmanovi by toho Jaru zvladli pripsat i studenti ucilist, kteri nemeli cas na cteni bible.

42 ASH ASH | 7. května 2015 v 17:50 | Reagovat

Poprask kolem státní maturitní zkoušky je až k smíchu. Člověk nemůže jít na Facebook, aniž by neviděl X příspěvků a komentářů na toto téma. Mně osobně přijde maturita jako těžká fraška. Kdyby se ještě více snížila obtížnost, měl by maturitu, s prominutím, každý debil. Co by dělali, kdyby maturovali v roce 2012? Nejspíš by se rovnou oběsili. :D Zajímalo by mě, co maturanti očekávali. Pět cvičení na shodu podnětu s přísudkem? Souhlasím, že se v didaktickém testu objevují i věci s mluvnicí nesouvisející, ale na druhou stranu by za ně měli být vděčni. Dostat text, ze kterého se dá 90% odpovědí na otázky získat, je za odměnu. Problém je v tom, že je většina studentů v dnešní době líná přemýšlet. Vidím to i u nás ve škole. Chtít po někom, aby přečetl text a věděl, o čem byl, je vnímáno jako přetěžování a neskutečná drzost. No, očividně by maturanti raději uvítali, kdyby se v testu objevily valence slovesa, větná skladba aj. Ať příště do testu dají cvičení na „mně/mě, ji/jí“, psaní velkých písmen, určování větných členů či historii vývoje českého jazyka. Uvidíme, co budou říkat potom.

PS: omlouvat svou nevědomost tím, že někdo není věřící, je podle mě dost ubohé. To je, jako by někdo řekl, že neví, co je Amerika, protože žije v Evropě. :D Jinak, neber si to osobně. Jen mě už to neustálé fňukání leze na nervy, ale z tvého článku cítím jistý nadhled, což oceňuji. :)

43 V. V. | Web | 8. května 2015 v 19:50 | Reagovat

Test jsem si zkoušela jen tak, SŠ už nějakých 5 let mám za sebou. Přišlo mi to na maturitu příliš jednoduché. Že si někdo nevzpomněl na jedno jméno a druhé mu nedošlo, s tím problém nemám, to se stává. Co nechápu je to, že se někdo hroutí z toho mu unikly 2 body z jedné konkrétní otázky. Pokud někdo ten test neudělal na těch směšných 44%, tak nemá co dělat ve posledním ročníku střední školy/gymplu. Za to ale nemůže vinit Cermat :-D

44 So3ra So3ra | Web | 9. května 2015 v 3:44 | Reagovat

Díky přestupu do prváku, mám pocit, že mě maturita jen tak nezasáhne ;-)

Chápu že si většina lidí nemohla na Jidáše vzpomenout,mezi těma Gandalfama a Potterama . :-D

45 Kelíns Kelíns | E-mail | Web | 9. května 2015 v 9:12 | Reagovat

Jo, už jsem o tom slyšela fakt hodně :D
To video je nejlepší :D

46 Em Age Em Age | Web | 12. května 2015 v 10:15 | Reagovat

Inu, nechci být nějak podlá, ale když se tam psalo vyloženě o zrádci, tak je to jasné, že to byl Jidáš. :-D Neřeknu, kdyby ta bylo jen to příjmení, ale zrádce! :D :-? Nu, ale tak třeba jsi byla ve stresu, apod. :-)

47 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. května 2015 v 10:25 | Reagovat

[39]: Díky moc! :D A ty lidi jsou fakt směšní, četla jsem všecky ty důvody v petici a opravdu se těším, jestli se to bude řešit. :D :D

[40]: Prosím tebe, raději to sem nepiš, ještě by si od tebe ty nápady převzali! :-D

[42]: Zjistila jsem, že kdyby tam byla čeština jako taková - s gramatikou a všemi těmihle camcárami, tak by někteří neprolezli už vůbec... (I já mám často problém vidět pravopisnou chybu ve větě, kterou jsem si i 100x přečetla.) :-D Ale jinak děkuju. :-)

[43]: Taky nechápu povyk kvůli 2 bodové otázce. :-D

[44]: Gandalfama a Potterama? :D Asi mi něco uniklo!

[45]: Jojo, to je. Hitler nezklame. :-D

[46]: Hééj, tak to je ošklivé!! :D Spíš jsem začala zmatkovat, když mi češtinářka řekla, že je o Jidášovi psáno v Mistrovi a Markétce, knize, kterou mám k maturitě. Ať přemýšlím sebevíc, já tam prostě Jidáše jakožto biblickou postavu nikde nevidím. Asi jsem doopravdy ignorant ku náboženstvím. :-D

48 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. května 2015 v 10:28 | Reagovat

[46]: Ano, jsem ignorant, právě jsem tu knihu otevřela a sama jedna kapitola nese jméno Jidáše Iškariotského........ Dobrá, asi vím, kterou knihu si nakonec nechci vybrat u maturity. :-D

49 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 14. května 2015 v 16:00 | Reagovat

Jo, stres určitě udělá svý. A taky si myslím, že by někteří mohli přidržovat své brady, když soudí, protože ve stresových situacích se každý chová a přemýšlí úplně jinak...

Osobně si taky myslím, že úroveň maturit a tak obecně nároků školství na žáka tak trochu klesá, což je pochopitelně špatně. Holt dnes se zastává takový ten pitomoučký "bezbariérový" přístup - když máme líné děti, co se nechcou učit, tak jim prostě vyjdeme vstříc a nebude problém... ou maj gad! :D

Tím samozřejmě nechci nikoho osočovat!

50 tev tev | E-mail | Web | 21. května 2015 v 21:03 | Reagovat

jakou plánuješ vejšku? :)

51 Marillee Marillee | E-mail | Web | 21. května 2015 v 21:14 | Reagovat

[49]: Jo, to jo. "Když můj 8 letý Pepík je o-sob-nost! Přeci ji nebudu ničit nějakou výchovou!" :D

[50]: Fyzioterapie na UK/ČVUT, kde to vyjde. Když ne, ještě bižule na přírodovědecké :D Ale třeba zjistím, že to není to pravé ořechové. :-)

52 tev tev | E-mail | Web | 22. května 2015 v 20:48 | Reagovat

[51]: jé, to ti moc přeji! držím všechny čtyři palečky, plus jeden navíc, určitě to zmákneš! kdybys měla chuť, můžeš třeba i založit rubriku vysokoškoláka :D.

53 S-hejvi S-hejvi | Web | 7. června 2015 v 16:14 | Reagovat

Já jsem maturovala minulý rok a přišlo mi to tedy primitivní, nevím jak to bylo letos, ale ten obrázek vždyť Jidáš mě opravdu nepřestane bavit :D

54 Amia Amia | Web | 15. července 2015 v 12:27 | Reagovat

Celá státní maturita je blbost. Nevypovídá vůbec o ničem :-(

Jinak, vůbec nevím, jak se k tomu postavit. Tak radši jen řeknu, že si nejsem jistá, zda bych si na Jidáše vzpomněla (respektive, že by mi to došlo) a ohledně Pallady si zase jistá jsem, že nejspíš ne. A to bych se v oblasti Poeových děl považovala za docela poučenou.

(Na svou obranu, přemýšlím jinak. Fakt, mám to dost objektivně vypozorované :-D )

55 Nikdo Nikdo | Web | 16. srpna 2015 v 17:09 | Reagovat

maturita ? formalita :D haha

56 Rose Rose | 18. srpna 2015 v 21:46 | Reagovat

Ahoj! Co se děje, že nepřidáváš nové články? Už tu na ně nedočkavě čekám ;). Všechno v pohodě? Co vejška, super dlouhé prázdniny a prostě všechno? :-)

57 Adam Adam | 2. října 2015 v 19:15 | Reagovat

Bože, zase jedna, co nevěděla Jidáš a vymlouvá se na to, že se to ve škole neučili a podobné koniny. Všeobecný přehled vám nic neříká?? a o Palas Athéně jste nikdy neslyšeli? vždyť je to v každým blbým seriálu - př. Xena, Herkules, to sledoval snad každý .. Ti z nás, co maturovali o něco dříve, se to taky neučili, tak jak to, že to víme?? Co podle vás mají do těch testů dávat? Vyjmenovaná slova po B? ježiši ... je mi úplně zle z toho, jak jsou děcka čím dál hloupější a vymlouvají se na to, že je to ve škole nenaučili ... Fuj.

58 Marillee Marillee | 3. října 2015 v 0:34 | Reagovat

[57]: Četl jsi to celé, že mě tu poučuješ? ;-) Psala jsem snad někde, že to neznám, že jsme se to neučili? Nejprve si to sakra čti, a potom mi teprve nadávej, když budeš mít proč. Odmaturovala jsem i bez Jidáše za výbornou. Takže si svoje fuj strč někam do nejhlubší zadele tvého nevychovaného já.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
***Veškeré obálky a anotace na tomto webu stahuji z
pokud ovšem nejsou z vlastního či jiného zdroje.
K filmům používám obrázky z ČSFD.