Američtí vojáci jsou taky lidi.

29. března 2015 v 18:09 | Marillee |  Přemýšlím
Dnes je tomu den, kdy po českých cestách projíždějí vozidla americké armády. A to bychom nebyli my, kdyby se nám něco nelíbilo! Původně jsem měla zato, že nespokojenost dobré čtvrtiny českého obyvatelstva plyne snad z uzavření silnic a sníženého provozu na dálnicích... nebo tak nějak. Jenomže pak my došlo, že tu mluvím o českém lidu, a tak jsem tuhle svoji nedokončenou, leč důmyslně vymyšlenou tezi zavrhla.

Jakmile jsem totiž uviděla na fotkách ve článcích novinek.cz vlajky s horizontální trikolórou a transparenty "STOP NATO", pod kterými byly ještě ke všemu typické dvě třešničky KSČM, všechno mi to rázem došlo. Protiamerické demonstrace místo toho, aby v zástupu stály rozjařené davy lidí, protože kolem nich projíždí armáda ve vojenských vozidlech, která jsou i z mého holčičího pohledu dechberoucí a mrazivá a stojí za ten zážitek.

http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600x338/Mar2015/1738425.jpg


Na úvod si tu dovolím jednu citaci:
"Americká armáda všude po světě zabíjí civilisty..." - z novinek.cz

Takže vy si myslíte, že americká armáda je jediná, která se dopustí nějaké ztráty na životě? Jsem snad jediná, kdo vidí, jak se všude na jednu stranu Amerika prezentuje jako ten nejhorší a nejzlejší národ, který nemá nic jiného na práci než vraždění nebohých lidí, na druhou stranu super stát, ve kterém člověk vydělá velký prachy a všechno má hned jednodušší?

Ale znova bych se pozastavila u faktu, že američtí vojáci zabíjejí nevinné. Protože takový názor nezastávají jen Češi, což je doopravdy smutné. Víte, já mám hrozně ráda videa s kočičkami a pejsky, a i když si teď nejspíš říkáte, o čem to tu sakra mluvím, že to s tímhle tématem nesouvisí, nebojte se, hned vysvětlím. Často kvůli své "úchylce" brouzdám na youtube a prostě si zlepšuji náladu roztomilými štěňátky. No a párkrát jsem se proklikala až k videím, ve kterých je natočený návrat domů amerických vojáků a naprosto dojemné vítání od jejich psích kamarádů.


Musím se přiznat, že po každém zhlédnutí mám úplně oleptané řasy slzami. Sama mám doma psa, který je ke mně sice lhostejný jako nějaká pohrdající kočka, ale kdykoliv přijde pánička (máma), je to jako u fanatického vítání příchodu božstva. O to víc mě mrzely některé komentáře pod videem, které se odvolávali na "zločiny", které Američani páchají v Afganistánu a jiných státech.

Ještě horší je to u videí s dětmi. U videí, ve kterých se voják vrátí domů a poprvé v životě pochová svoje několikaměsíční dítě. Strašný doják. A pak downscrollujete do komentářů, kde si čtete neustále stejné komentáře, které vypadají, jako by je všichni ti lidé psali podle nějaké šablony:

"how about the babies and kids that you've killed in middle east?"
- A co ta miminka a děti, které jste zabili na Středním východě?

Doopravdy? My se tu díváme na šťastný návrat čerstvých tatínků a vy se o nich vyjadřujete jako o vrazích? Kde jste vzali, že vraždí děti? Proč by vraždili děti? To si je pletete s teroristy, milý pane. Teroristy, kteří svoje vlastní ratolesti vychovávají s cílem obětovat se pro vyšší dobro, kteří se odbouchnou uprostřed davu malých dětí, když jim čeští vojáci rozdávají pastelky.

Samozřejmě že vojáci nasazení na takových územích zabíjejí. Zabíjejí, když mají rozkaz zabíjet. Uposlechnou rozkaz, protože raději obětujou život někoho jiného, někoho provinilého než životy svých milovaných. Pokud chcete někoho opravdu vinit, tak vláda je tím organizátorem, který s vojáky hýbe jako s figurkami na šachovnici. Samotné figurky za nic nemůžou, pouze se pohybují podle pokynů, které dostanou. I kdyby to mělo znamenat sebeobětování.

Buďte k vojákům tolerantní. Jsou to pořád jen lidi, kteří bojují pro svoji rodinu...



Jaký máte názor na americkou armádu ve spojitosti s citovaným komentářem?

Vadí Vám americký konvoj, který dnes projíždí na našich silnicích? Proč?


PS: Přijímám veškeré i kritické poznámky. Protože z novinek a internetu se moc faktů nedozvím, haha. Takže směle do mě, ať jsem poučenější!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Illumináti Illumináti | Web | 29. března 2015 v 18:20 | Reagovat

such vojáci
                wow
       much Američtí
                            very taky

2 Illumináti Illumináti | Web | 29. března 2015 v 18:20 | Reagovat

8-)  8-)  8-)

3 Njina Njina | E-mail | 29. března 2015 v 19:10 | Reagovat

Ahoj Marillee... :-D
;-)  Na videa s "američánkama a faunou" sice nekoukám, ale umim si představit, že to "doják" bude. S výše zveřejněnou citací komentáře se neztotožňuji. Je fajn vědět, že lidi jsou šťastný (byť jen na chvilku)...
Nu a konvoj mi ani v nejmenším nevadí. Neprojíždí skrz moje město, tak proč by mi to mělo vadit? Když se tu nehodlaj usadit jako to vojsko v 68, tak ať si tu projížděj kdy chtěj.
Ale musíš uznat, že se amíci (a s nimi celé NATO) chovají jako malí haranti, když tímhle cvičením provokují Rusko... Nejsem zastánce ani amerického fanatismu, ani toho ruského. Podle mě jsou obě země nemlich totéž... :-! :-D

P.S.: K tomu poslednímu odstavci. Kdyby si ty vojáčkové řekli: "Se*u :-x na takovýhle špatný rozkazy, co vy mi můžete!" 8-) , svět by byl hned hezčí místo... (Dokud by zpoza rohu nevyběhlo děcko s granátem v ruce...) :-?
Jo, jak říká Christopher Marlow: "Dokud bude jediný privilegovaný na této zemi, násilí bude jeho věrným psem!" :-|

Aneb - fajn článek... :-D

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. března 2015 v 22:49 | Reagovat

Jsem ani nezaregistrovala, je mi to celkem jedno. Líbí se mi armádní vozidla, chodím vždycky v květnu koukat na konvoj k oslavám konce války a i když vím o armádní technice prd, chodívám i do českých a zahraničních kempů po Plzni. A ani tohleto mi nijak nevadí.

5 Iny Smithová Iny Smithová | E-mail | Web | 30. března 2015 v 18:06 | Reagovat

To jsem se pro jednou rozepsala
Ale nejspíš to stejně ani nemá cenu
A tak ve zkratce jen dodávám
Nesdílím s tebou žádnou myšlenku

Mám taky vyhraněný a dosti rozsáhlý filosofický názor na hýbání s figurkami, ale to bychom se stejně nikam nedostali.

6 Marillee Marillee | E-mail | Web | 30. března 2015 v 18:22 | Reagovat

[1]: Ano, protože z takového komentáře si doopravdy něco vezmu...

[3]: Ano, uznávám, ale nepletu do toho jednotlivé vojáky. :-) A kdyby si řekli "seru na to"... myslím, že to by bylo mnohem horší rozhodnutí než příkaz uposlechnout. Ale jinak díky za názor!

[4]: :D Taky se mi líbí.

[5]: A proč jsi to nezveřejnila? Takhle mi tvůj komentář nesdělil naprosto nic, spíš to vypadá, jako bys byla na můj názor naštvaná nebo tě to jen otrávilo. :-?

7 H1N1 H1N1 | 30. března 2015 v 22:35 | Reagovat

[5]: Proč to sem teda píšeš? Nic nevysvětlíš jenom řekneš nihilistickonegativisticky, že s ničim nesouhlasíš. Koho má takovejdle komentář jako zajímat?

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 1. dubna 2015 v 16:58 | Reagovat

Oni si totiž ti horlivý divnoodpůrci neuvědomujou, že ČR je v NATO, takže americký vojáci sou vlastně i naši vojáci.
Jinak, přijde mi přehnaný jak proti nim protestovat, tak je vítat. Vždyť jenom projížděj, nic se neděje...

9 barlie barlie | Web | 3. dubna 2015 v 11:27 | Reagovat

No myslím si, že je vojáky je těžký soudit. Ale máš zajímavý pohled na věc.

10 terezka66 terezka66 | Web | 3. dubna 2015 v 18:11 | Reagovat

Naprosto se ztotožňuji s názorem Pražského poděsa :-D Myslím si, že jak protesty tak i vítání je přehnané, ikdyž mi to přijde jako nevšední zážitek vidět projíždějící kolonu vojenských aut. A přesně, jak jsi napsala v článku, pro ně je to povolání a když musí zabíjet, tak zabíjejí májí-li k tomu pokyn. Někdo tuto práci musí dělat. Osobně bych nechtěla mít partnera vykonávajícího toto povolání, protože stejně jako ty už jsem měla možnost vidět několik videí, kdy se vojáci setkali se svou rodinou, zvířaty po x měsících odloučení a neumím si představit tak těžký život, aby byl manžel a táta od dětí odloučen kdesi a já žila v neustálé hrůze, že někde přijde o život.

11 Marillee Marillee | E-mail | Web | 3. dubna 2015 v 18:28 | Reagovat

[8]: Přijde mi normální se na takovou událost jít podívat, což je vlastně neutral mezi zmíněným protestem a vítáním. :D Takže s tebou souhlasím. :-)

[9]: Není těžké je soudit. Moje maminka je voják a spousty lidí v ulici, kde bydlím, jimi bylo/je. Jde o to, jaké příkazy dostáváš a, samozřejmě, jak hodně na palici jseš - protože mezi každou skupinkou lidí se vždycky najde jeden, který někomu sebere život rád. Jenomže kvůli nim by se neměli odsuzovat všichni. A díky. :-)

[10]: Díky moc za názor! O to víc, že se přiklání k tomu mému. :-D Taky si to neumím představit, snad se toho nikdy nedožiju... :-x

12 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 18. listopadu 2015 v 16:50 | Reagovat

Neviem sa vyjadriť k americkým vojakom pretože poznám len názor z médií a určite nie je 100% pravdivý. ALe poznám našich vojakov, s niektorými som v blízkom kontakte a máš pravdu, sú to len ludia. Majú rodiny, majú slabosti. Niektoré berú svoju prácu ako povolanie iní ako možnosť zlepšiť svet. Niekedy dostanú zlé rozkazy, ale ich práca je ich splniť. Niekedy si nemôžu vybrať.
Ako vravíš určite nevraždia deti, matky ani rodiny ako také. Väčšinou vraždia dalších vojakov, čo je taktiež súčasť ich práce. Nie sú to teroristi.
O američanoch veľa neviem, ale isto sú takí ako naši. A navyše kedže sú vo veľkej časti v NATO tak pomáhajú aj iným, nie len sebe. Za to majú i mňa plus.
ROzhodne si myslím, že ísť sa pozrieť na prechod vojsk je fajn podívaná. Ved predsa už len preto, že to nevidíme každý deň. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
***Veškeré obálky a anotace na tomto webu stahuji z
pokud ovšem nejsou z vlastního či jiného zdroje.
K filmům používám obrázky z ČSFD.