Sexuální život dle knižní předlohy

21. července 2014 v 16:28 | Marillee |  Přemýšlím
Taky se vám někdy stalo, že při čtení nějakého dobrého příběhu jste si pomysleli, jak je váš život opravdu nudný? Neustále ho srovnávali se životem a zážitky hlavní postavy a každou noc chodili spát a nechávali si zdát o podobném životě plném adrenalinu a nejrůznějších dobrodružných zvratů? No, tak já vám povídám, že je to normální. Ať už se vám to děje nebo ne. Jelikož spousty autorů, hlavně těch, kteří píší pro mladé lidi, se snaží okořenit život hlavní postavy nejoriginálnějším způsobem. Ať už to znamená, že dotyčný popluje na Amazonce hledat tisíce let starý poklad nebo se jenom prostě popere s upíry.

Kdybychom se přesunuli od upírů a dalších nemožností, které si kdo dokáže vymyslet (a já to nemyslím jako urážku, sem tam se najde opravdu originální fantasy autor), dostaneme se k jádru problému, který mě při čtení knížek strašlivě sužuje. A to jsou totiž milostné vztahy.

RDftyui


Jak už bylo řečeno, spousta dnešních knih... Nebo spíš všechny dnešní knihy pro mladé dívky jsou stavěné na faktu, že hlavní postava, téměř neustále hlavní hrdinka, je dívka, která zachraňuje celý svět a přitom zažívá neskutečně skutečnou lásku. Zakázanou lásku. Nebezpečnou lásku. Lásku k vícero osobám (aneb Hunger Games). Náctiletá dívka je tímto doslova unešená a milostný příběh ji zajímá víc než samotná dějová linie.

Pro mě asi nejaktuálnější příklad je z Vampíří akademie a navazující série Pokrevní pouta. Druhá série je důvodem, proč jsem se rozhodla k tomuto článku. Kdo zná, dá mi za pravdu. Autorka si pro obě série vymyslela lásku, která je zakázaná buď zákony o vztahu mezi žákem a učitelem, nebo přímo zakázána rasovými zákony. Jo, je to exotické, je to lákavé, je to zakázané ovoce a přesně to, o čem dnešní dívky sní. Moje kámoška dokonce odmítá číst Pokrevní pouta, protože tam nejsou hlavní postavy Rose a Dimitrij, již zmiňovaná žačka a učitel, kteří svoji vášnivou lásku museli skrývat před zraky ostatních, ale přes veškeré úsilí nakonec stejně podlehli zvířecí touze po nahém tělu toho druhého. Klišé. Ale funguje to, ne že ne.

Není to ta část o zakázané lásce, která by mě vyvedla z knižního nereálna do studené a nudné reality. Není to o tom, že by ta sexuální přitažlivost na vás z příběhu přímo dýchala. Je mi osmnáct a přes veškeré své meze se tu před vámi nebudu ostýchat a budu upřímná. Pokud je dívka panna, nestává se často, že by na nahotu před partnerem měla čekat až do chvíle, kdy teprve nastane to hlavní v sexuální životě - tedy k pohlavnímu aktu. V obou případech, jak Vampíří akademie tak i Pokrevní pouta, autorka tohle přesně udělala. Ty holky první, co udělaly se svým partnerem, nebyly nějaké chvilky studu, kdy před tím druhým spočinete poprví nazí a začnete, jak to říct slušně, poznávat jeho tělo, abyste se po nějaké době přes všechen ostych přenesli a oddali se mu celí, ve své plné kráse. Nebyly žádné chvíle předtím. Jenom líbaní, sem tam nějaké vysvlečení trika. Upřímně mi povězte, která panna by tohle dokázala. Doslova hned hupsnout na partnera, aniž by předtím nedělala něco "ne tolik vážného" jako je pohlavní styk. Já teda ne.

A potom, co obě hrdinky zažily své poprvé... Tak chtěly hned další. A další. A nechápaly, jak bez toho mohly tu dlouho dobu předtím žít. WTF. Znám ve svém životě pouze dvě holky, kterým se první sex líbil natolik, aby mu propadly a musely ho mít znovu. Většina dívek svoje poprvé zažívá neutrálně, nezáživně, často i bolestivě. Já jsem tomu příkladem a spousta dalších holek v mém okolí taky. Trvá to, než se holka dokáže sexu přizpůsobit a začít si ho s protějškem užívat. (Oba případy holek, které se svým poprvím byly nadmíru spokojené, skončily s mírným nymfomanstvím, haha.)

Teda, já tady píšu jak nějaká sexuoložka.

No prostě mi nejde do hlavy, jak je možné, že holka, která "nebyla nijak řádně rozpracovaná", zažila svoje poprvé bez chybičky. To je prostě kouzlo knih, nad kterým se tolik lidí nepozastavuje. Pohltí vás to a vy si přejete, abyste to takto zaživali také, jenomže pravda je jinde. Do knih se může napsat a vymyslet spousty blábolů, kterým tak jako tak uvěříte. Třeba jako 50 odstínů šedi. To je taky slušně vymyšlená vymývárna mozku. Mladým holkám to plete hlavy, přejou si zažívat život hlavních hrdinek. A pak je probudí ledové hroty té kruté reality, kde neexistují romantičtí upíři, kde se sexy chlapci nemění v ještě víc sexy pseudovlkodlaky. Kde je prachatý chlap neodtáhne do pokoje s miliony sexuálních hračiček. Kde jejich poprvé nebude tak úžasné, jako bylo popsáno v jejich oblíbené knížce. Hořké zklamání opravdového života obyčejných lidí.

Setkali jste se někdy s podobným úkazem v knihách?
Byli jste někdy smutní, že je váš život oproti knihám celkem obyčejný?
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 missneverfree missneverfree | E-mail | Web | 21. července 2014 v 16:52 | Reagovat

Myslím, že ve VA to díky charakteru Rose ani nebylo tak neuvěřitelné, i když je milostná zápletka, jak říkáš, klišé.
A samozřejmě, jsou to příběhy. Nevím, kolik lidí by bavila nudná realita. Mě asi ne. :-) O tom příběhy jsou a v tom je jejich kouzlo. Zvlášť příběhy pro dospívající dívky, ty na tom staví. :-D

2 Víla Víla | Web | 21. července 2014 v 18:50 | Reagovat

Když se nad tím tak zamyslím, tak jsem ze začátků svého sexuálního života bývala jako v těch knihách, o kterých píšeš. :D Ale zpětně bych řekla, že bych raději byla jako obyčejná holka, která poznává postupně. To se mi daří až teď s novým přítelem. A je to hezký připadat si ve dvaadvaceti znova jako nějaká panenka panna :))

3 Marillee Marillee | E-mail | Web | 21. července 2014 v 18:55 | Reagovat

Ty bláho, konečně se mi zobrazily komentáře, myslela jsem, že zešílím. :-D

[1]: No, nejde o charakter Rose, autorka to stejné použila i v další sérii. To už je takové... Divné. :D

[2]: Tak si tě můžu připsat k té menšině. :D A ať se ti s přítelem daří! :-)

4 Opti-Mystique Opti-Mystique | Web | 21. července 2014 v 19:18 | Reagovat

No, k té menšině si rovnou můžeš připsat i mě. Na svůj první sex jsem si počkala do 19 let a... no, hned tu první noc mi to jednou nestačilo a hormonální přetlak se se mnou táhne až doteď. :D
Ale máš pravdu, neříkám, že hlavně, ale tyhle kýčovité příběhy rozhodně zejména vedou k tomu, že se zvyšuje počet skoro ani ne patnáctek, co hned hupsnou do postele a myslí si, jak dokonalé to bude. A mnohdy to takové nebývá.
A zrovna VA jsem přečetla jedním dechem a zjistila jsem, že jsem asi hrozná moralistka, vztah Dimistrije a Rose jsem  nikdy neuznávala, ach jo. :D

5 Marillee Marillee | E-mail | Web | 21. července 2014 v 19:22 | Reagovat

[4]: Dobře, je vás víc, než jsem si myslela! :D V knize mě spíš i udivilo, že předtím nezkusili nic jiného, i když k tomu byla nějaká šance. :D
Tak oproti ostatním čtenářkám, které vztahem byly unešené, asi opravdu hrozná moralistka budeš! :D

6 Opti-Mystique Opti-Mystique | Web | 21. července 2014 v 19:26 | Reagovat

[5]: Veliká moralistka. Jdu si dát na hlavu paruku, sednout si do knihkupectví a varovně zvedat prst nad třinátkami, co si jdou VA koupit a za rohem slintají nad nějakým učitelem. :D (Myšleno s nadsázkou samozřejmě, i když, o slečně Steelové si třeba doteď také myslím, že musí být mentálně nějak v nepořádku... :D )

7 missneverfree missneverfree | E-mail | Web | 21. července 2014 v 19:31 | Reagovat

[3]: Tu jsem nečetla, jen jsem chtěla říct, že někdy i dobře napsaný kýč (a jo, četla jsem to asi ve čtrnácti, takže je to možná malilinko zkreslený :-D) nemusí být špatný.

8 Marillee Marillee | E-mail | Web | 21. července 2014 v 19:31 | Reagovat

[6]: Prostě zakázaná ovoce chutná nejlépe! :D

9 Dragell Dragell | Web | 21. července 2014 v 19:33 | Reagovat

Nemyslím si, že je můj život oproti knihám obyčejný. Jsem ráda, že jej takový mám :)
Ale je pravda, že poslední dobou tyhle vztahové a intimní situaci začínají být v některých (většině) YA knih vtipné. Nemluvě ani o erotických knihách, nad kterými taky koulím očima.

10 Maglaiz Maglaiz | E-mail | Web | 22. července 2014 v 11:18 | Reagovat

Milostné vztahy a sex v knihách i filmech jsou kapitola sama o sobě. Nejhorší je, když tomu opravdu ti náctiletí uvěří. Ona si myslí, že jen na ni čeká někde prachatý princ na bílém koni a on, že uloví načesanou, nalíčenou, dobře oblečenou a stavěnou a navoňanou stopařku.

11 Marillee Marillee | E-mail | Web | 22. července 2014 v 11:57 | Reagovat

[9]: Jaký si člověk život udělá, takový ho má. :))

[10]: Bohužel. :-)

12 ANNihilation ANNihilation | Web | 5. srpna 2014 v 13:44 | Reagovat

No, asi záleží na tom, jaké knihy kdo čte. Já se třeba nikdy s něčím takovým nesetkala. Teď přemýšlím, že popisy sexu mám načtené nejvíce od Bukowskiho a z Lady Fuckingham, tak nevím, jestli doufat, aby byly reálné. :))) Že autor(ka) knihy nemá představivost nebo paměť (nějak přeci zkušenosti člověk získat musí), to je věc jiná.
A co teprve sex ve filmech, to je teprve blbost. :D

13 hogreta hogreta | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 14:01 | Reagovat

Teď si zařínám říkat, jestli nejsem nějak ochuzená, protože ani jednu z těch věcí, co jsi ve článku zmínila, jsem nečetla (a rozhodně ne proto, že bych nečetla vůbec, ale prostě proto, že se ke mně nějak dostávají knížky z úplně jiného okruhu)... Ach jo :-D.

14 dominique55 dominique55 | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 14:05 | Reagovat

Já bych řekla, že absolutně vůbec nezáleží na knihách a filmech, ale na těch lidech, kteří to čtou nebo se dívají. Vždy je to o tom jedinci, jak na to pohlíží. Když je hold někdo blbec a bere to všechno vážnějc, než realitu, tak je to jeho problém, ale určitě ne autorovo. Ten člověk by se měl zamyslet akorát sám nad sebou a ne nad tím, že jsou špatně napsané ty knihy...Protože knihy se píšou proto abys do nich mohla dát veškerou svou fantazii a aby to druzí brali jako něco vyjimečného a né jako něco na přítěž, ale jako uvolnění, že můžeš čas od času také vypnout a být v jiném příběhu. Nevím proč lidé čtou knihy, které číst neumí a které jejich intelektualitě nesedí. Asi proto, že je to právě proto, tak láká...Já třebas se najdu skoro v každé knížce a dokážu si s ní vzít to nejlepší. A dokonce znám člověka, chlapa, kterej má úplně stejný uchylky jako Chriss v těch 50ti odstínech. A já když jsem četla Stmívání, tak pardon, ale po emocionální stránce jsem právě se svým přítelem prožívala úplně to samý co Bella...Takže myslím, že ty knihy mají nakonec ještě hodně co souviset s realitou. Za to, že si to někdo neumí tak zařídit, nebo že nemá takovou zkušenost či že má prostě nudný a fádní život mu nikdo jiný, než on sám nemůže. To je to samý jako v pornu, taky všichni říkají, že to kazí pohled na sex, ale ve většině případu to co se dělá v pornu, dělají lidé v posteli úplně normálně...Jen si to nechtějí přiznat a někdy se za to ještě stydí, přitom je to všechno tak normální a přirozené, protože je to pudové.

15 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 14:38 | Reagovat

Na tohle by možná pomohlo tyhle knížky nečíst...

16 Extasy Extasy | 5. srpna 2014 v 15:13 | Reagovat

Píšu už svůj třetí komentář. Ty předchozí jsem smazala, protože byly zbytečně dlouhé :-)
Řeknu to takhle, za pár let budeš mít na tyhle knížky úplně jiný názor, možná budeš vyhledávat právě nejvíc ty romantické. Ty, které se od reality co nejvíc vzdalují.  

A k některým komentářům tady...
Já si nemyslím, že intelektualita se pozná podle toho, kdo co čte. Pokud by to tak bylo, pak by 50 odstínů šedi nebylo bestsellerem. Anebo je tedy většina žen na světě blbých :-D Je to o tom, že lidé chtějí od hnusné reality utíkat a pokud se vrhnu třeba na Paola Coelho, tak mě to donutí opět přemýšlet a přemýšlet a přemýšlet. Četla jsem vážné knihy, ale po čase jsem se vrátila k těmhle jednoduchým. Proč si mám komplikovat život ještě ve svém volném čase?
Kdo to bere jako já, tak k těm knihám tak i přistupuje. Bere je s nadhledem. Prostě s jejich pomocí aspoň na chvíli uteče do pomyslného bezpečí. Mimo to, nejen z knížek, ale i z internetu, filmů, her a dalších médií k mladým lidem putují falešné informace o realitě. Tomu prostě nikdo nezabrání...

17 InstanTia InstanTia | Web | 5. srpna 2014 v 15:24 | Reagovat

[16]: Úplně s tebou souhlasím, mluvíš mi z duše... :-D Já taky někdy čtu tyto kravinky a nijak neřeším, že to prostě nejde. Je to pro mě taková relaxace... :-)

18 womm womm | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 15:40 | Reagovat

Wau --- nechce sami u veriť, že som článok na takúto tému dočítal dokonca, ale očividne bol natoľko dobrý, že som to dokázal. (Ber ako kompliment.)
Celkovo je mnoho kníh teraz prehnaných a gýčových. Asi je to tak preto, lebo ľudia hľadajú práve niečo také. Kto by nehľadal. Všetko to vyzerá lepšie ako všedná realita.
Ja osobne prehnanosť nemusím a 50 Shades of Gray je totálny odpad podľa mňa :-!
Zaujímavý článok rozhodne

19 chatparisien chatparisien | Web | 5. srpna 2014 v 15:55 | Reagovat

Opravdu trefný a originální článek! Nenapadlo by mě přemýšlet nad tím, že to, co je v knížkách neodpovídá realitě, beru to jako fakt, prostě knížky jsou smyšlené, tečka. Ale spousta lidí nejspíš věří, že děj knížky může odpovídat realitě. Může se realitou inspirovat, ale nikdy nebude úplně stejná. Nikdo by to pak nečetl. ;-)

20 Ella Ella | 5. srpna 2014 v 16:14 | Reagovat

Nesouhlasím se závěrem. Nemůžeš argument zakládat na tom, že "já to tak neměla a moji známí taky ne". Nejde o reprezentativní vzorek, platí tu vrána k vráně. Je pravděpodobnější, že se přátelíš a znáš s lidmi, se kterými sdílíš podobné zkušenosti a názory, tudíž máš (a každý z nás má) zkreslené představy o tom, co je mezi lidmi normální. Já to třeba s prvním sexem měla opačně než ty (byl super a po celém erotovíkendu jsem neměla dost a předtím jsme se nazí neviděli) a z mého okolí taktéž nejsem výjimka. Čili bych to brala kus od kusu. Druhá věc, kterou si pominula je funkce literatury, zvláště pak fantasy a dívčích románů. Tenhle typ knížek má rozplytovat od všednosti, má ti dávat zažít to, co v realitě nemůžeš. Proto se ty knížky píšou a hlavně - proto se čtou. Pokud si nějaká dívka představuje, že to co čte, je reálné a v životě dosažitelné, je asi tak naivní, jako chlapec, který si představu o lásce a sexu dělá na základě sado-maso porna.
Rozhodně jsem pro, aby v beletriích nízké až brakové úrovně (což není urážka, ale literární terminus technikus) zůstaly zachovány přepjaté emoce, nereálné románky a napínavý děj plný zvratů. Pro hluboké životní pravdy, hluboké myšlenky a přesvědčivě vykreslenou psychologii postav si šáhnu do jiného literárního oddělení.

21 christiiinka christiiinka | Web | 5. srpna 2014 v 16:56 | Reagovat

To je úplně to samé téma, jako vysvětlovat mladším klukům, že reálný sex často nevypadá jako v jejich vysněném péčku :-D

22 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 17:10 | Reagovat

Vždycky si představím, jak své romantické romány o ideálním muži a milovníku a jeho příhodách píše ve své zaprášené špeluňce Jean Paul Belmondo v Muži z Acapulca :-). Jo, Muž z Acapulca, o tom se to panečku čte, to není Muž z Podolí, že? Nebo - ehmmm, vzhledem k tématu - třeba takový Muž z Podbaby... :-)

23 Mattonka Mattonka | Web | 5. srpna 2014 v 17:17 | Reagovat

Když mi bylo cca 13 a prokousala jsem se prvním dívčím románem, zůstala jsem ležet na posteli s otevřenou pusou. A okamžitě začaly plány na dokonalou budoucnoust, jak potkám toho pravého a oddám se mu v plné kráse. Uplynul nějaký ten rok a ejhle, nic. Kdo by to byl čekal? Mírně zklamaná ze všech těch vymýváren jsem pročítala další a další knížky, kde dívky upadaly do mdlob ze svých idolů, kteří si jich stejně nakonec všimli a zůstali šťastní až do smrti. Nebo minimálně do konce knihy. Litovala jsem, že můj život je v šestnácti tak prázdný a nudný, bez mužů, bez napětí, bez extáze a přála jsem si, aby se konečně objevil někdo, kdo by to změnil. Mé přání na sebe nenechalo dlouho čekat.
1. Malý naprosto nemístný románek s mým PROFESOREM!!! Nechápu a asi nikdy nepochopím. Zamilovala jsem se jako čerstvě sedmnáctileté tele. Jak jinak to taky chcete nazvat?
2. První přítel, kterého jsem nemilovala, ale dokázal mě odprostit od myšlenek na pana profesora. Ano, využila jsem ho, přiznávám.
3. Malý a ještě nemístnější románek se ZADANÝM KAMARÁDEM, do kterého jsem ani zamilovaná nebyla. Padlo pár piv. Na celou akci jsme zapomněli, do teď jsme kamarádi a nikdo ani nic netuší-díky bohu.
3. Poprvé (které teda bylo více než dokonalé-měla jsem prostě štěstí) s klukem, do kterého jsem byla a stále jsem blázen. S klukem, co mě učil na kytaru. A skončilo to jak? Potratem...
Když si přehraju celý ten poslední rok, rok svých sedmnáctin, nestačím se divit. Najednou jsem si skutečně připadala jako v příběhu z knížky. Jako v nějakém hodně špatném románu. A jediné, o co jsem prosila, bylo - ať už to skončí!!! Raději sama, než se srdcem na dranc a na klinice, kde se na mě sestra dívá jako na další sedmnáctku, co si nedala pozor... Ale já si ho dala, zjevně málo (takovej ten blbej pocit, když zjistíte, že kondom je asi tak stejně spolehlivá ochrana jako žvýkačka). Jakš takš jsem se z toho vylízala, ale jako by nestačily všechny tyhle eskapády s chlapama, just musely přijít deprese a stavy sebeobviňování a dlouhé telefonáty s mojí psycholožkou. A to mě čeká ještě maturita, potěš koště teda.
Můj život prakticky nemůže být zajímavější, ale říkám si, nebylo by mi líp v tý blbý všední realitě?

24 K. K. | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 17:51 | Reagovat

"Od koho jsou ty verše?"
"Ode mne!" :-D

25 K. K. | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 17:52 | Reagovat

[24]: To měla být reakce na komentář od Petra - [22]:

26 Radfordová Radfordová | Web | 5. srpna 2014 v 18:16 | Reagovat

dobrý článek, vlastně souhlasím se vším :)
osobně jsem nikdy nesnila o životě jako z knížky, spíš se občas přistihnu, jak přemýšlím, jak se chytit nějakého nápadu v ní a zpestřit si život /jo, je trochu divný tohle psát pod článek, kterej se lehce týká sexu... heh/. zároveň, nějak mi nevadí, že žiju normálně, ono je toho i tak někdy nad hlavu :D
btw, koukám že v menu máš, že čteš sofiin svět - to je skvělá knížka :)

27 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 18:21 | Reagovat

[16]::D tak určitě bude člověk pouze se základním vzděláním číst knihy vysokoškoláaka a určitě jim bude i strašně moc rozumět...:D

28 sameta sameta | 5. srpna 2014 v 18:46 | Reagovat

Knihy, ktoré si tu menovala som nečítala, ale mám načítaných veľa iných. No, čo sa týka toho prvého sexu, nie pre každého to je také ako pre teba myslím, ja osobne sa tiež môžem pripísať k menšine ako vravíš a mám 20 aj keď si nevravím, že ako som mohla bez sexu vydržať do 17, ale keď som to skúsila, hormóny tryskali a cez ten prvý raz sa človek vždy prenesie, po prvýkrát nie je nikdy úplná dokonalosť ako v knihách ale nad to sa treba povzniesť :-D No úprimne, keď som dočítala nejakú sériu, naozaj som na deň vždy zostala taká vymletá a musela som sa z toho dostať, lebo som si vravela presne to, že môj život je nezaujímavý. Ale keď sa na to pozrieš z iného uhla pohľadu, presne o to v knihách ide, zažiť prostredníctvom hlavnej hrdinky niečo úplne iné ako je tento reálny svet :-)

29 lea lea | 5. srpna 2014 v 18:53 | Reagovat

je to takovy jaky si to udělaš :)

30 Magdaléna Magdaléna | Web | 5. srpna 2014 v 19:07 | Reagovat

VA jsem četla dávno předávno, ale je fakt, že jsem to žrala dost :) Dneska mám na polici 50 odstínů a přemlouvám se k tomu  už měsíc (bojím se začít ze strachu,že nebudu moct přestat :D)
.
Upřímně si myslím, že podobné zápletky nejsou až tak nereálné. Sama u sebe si to představit umím, ale nejsem si jistá, zda bych si to užila tolik jako ony hrdinky :D

31 Tea Tea | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 19:18 | Reagovat

Heh, já to strašně prožívám ve všech knížkách ve VA si pamatuju (četla jsem to před dvěma lety a před rokem Pokrevní pouta), ale taky jsem žasla u každé vzrušující a romantické chvilky u Rose a Dimitriho :D Jinak v poslední době jsem se začetla hodně do knih od Luďka Stínila a u něj se mi taky líbí jak píše o sexuálních hrátkách postav a hlavně má hodně knih, kde je hlavní postava kluk, takže je to očima kluka ne holky :) Já měla poprvé v 18 a bylo to taky pro mě nejhorší, ale to spíš bylo osobou, že jsem tak dlouho čekala až jsem už nemohla vydržet a ted toho lituju, protože nebyl ten správný a hlavně myslel jen na sebe ne na mě, jako na holku, která má poprvé :)

32 Vendy Vendy | Web | 5. srpna 2014 v 19:18 | Reagovat

[14]: Velmi dobrý komentář, ale mimo téma se tu objevilo jedno slůvko, které je naprosto nemožné a vídám ho na jiných blozích - a to je slůvko hold.
Prosím pěkně, pro tebe i pro ostatní, hold je slovo, které znamená oslavení, poctu!
Kdežto holt, které jsi měla správně užít v tomto významu, je slovo, které znamená něco jako "prostě".
Takže, správně je holt.
Možná se ti budu zdát jako hnidopich (i ostatním), ale ty sama ses jednou vyjádřila, že by lidé měli psát gramaticky i spisovně správně, takže to chci uvést na správnou míru.

33 Vendy Vendy | Web | 5. srpna 2014 v 19:23 | Reagovat

K článku samotnému - moc pěkně napsáno. Sice myslím, že většina čtenářů dokáže rozeznat knižní fantazii od reality, ale vždycky se může najít někdo, kdo se do příběhu vcítí natolik, že jej pokládá za reálný. A koneckonců, je velké množství povídek a příběhů ze života.
Zaujalo mě prožívání prvního sexu a okamžité zalíbení v této činnosti. Máš pravdu, pro většinu holek je to zkušenost spíš nepříjemná a mnohdy bolestivá a než se dopracují k těm příjemnějším prožitkům, může to chvíli trvat. Ale vyjímky zřejmě mohou být.
Taková Anastazie z 50 odstínů šedi je pro mě naprosto fiktivní a nereální postava už z toho důvodu, že coby 22.letá nedotčená panna se během okamžiku změní v erotomanku. Je fakt, že fiktivní Christian Gray to s ní neuvěřitelně uměl, ale aby měla pět orgasmů za sebou, to je opravdu přitažené za vlasy... :-D  :-D

34 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 19:28 | Reagovat

[32]:Nene, nepřijde mi to vůbec jako, že bys byla hnidopich, spíš moc děkuji;) Konečně mi to někdo pořádně vysvětlil, hned si to zapíšu za uši!:DFákt? o tom už ani nevím...:DFakt díky za upozornění i za pochvalu;)

35 EgoGirl EgoGirl | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 20:23 | Reagovat

Tss, nekaž mi můj vysněný svět :DD Víš co mě dostává víc? Zakázaná láska, odmítání, žádost o ruku a potom jejda sem těhotná, jaká to radost. Momentálně jsem to objevila asi v 5 knihách.

36 ann-ihilation ann-ihilation | Web | 5. srpna 2014 v 20:26 | Reagovat

[16]: Já si teda myslím, že se intelektuální vyspělost pozná podle toho, kdo co čte. Že je něco oblíbené, neznamená, že je to chytré. Stejně jako čtenáři. Útek od reality může být různý, když je někdo nespokojený s milostným nebo sexuálním životem, tak si ho hledá tady, ale o tom článek nemluví. :)

37 feministicgirl feministicgirl | Web | 5. srpna 2014 v 20:40 | Reagovat

No, s knížkama je to tak, že kdyby popisovaly věci přesně tak, jak se v našem životě skutečně odehrávaj, nebudeme je číst, protože by to byla pěkná nuda.
Ale jinak s tou děsnou nerealističností erotickejch scén souhlasim. Stmívání: ,,Zapadli jsme do sebe jako skládačka." 50 Shades of Grey - no to je totální sračka, co si budeme povídat. Snad jediná knížka, kde jsem se setkala s něčim normálnim, byla Hvězdy nám nepřály.

38 Olja:) Olja:) | Web | 5. srpna 2014 v 21:48 | Reagovat

Ano ano souhlasím s tebou,že ve většině ne jenom knihách ale hlavně filmech jsou různé situace hodně přikrášleny a zdokonaleny .. většina věcí se takhle ve skutečném světě neděje a když už tak jenom ve vyjimečných případěch :D předevšímn v tom sexu no :D
Já teda osobně ale můžu říct,že jsem zatím měla v hodně ohledech dost podivně hektický život,který byl opravdu jak vystřižené scény z nějaké telenovely nebo knihy :D a na svůj první sex si bohudík-bohužel moc nepamatuju,takže nemůžu moc posoudit,jestli to v knihách přikrášlují nebo ne :DDD

39 Teresa-san Teresa-san | E-mail | 6. srpna 2014 v 0:03 | Reagovat

Moc krásný článek, také výstižný, ale přece jenom si myslím, že k některým tvým názorům se najde pro i proti.

Nepatřím k milovnicím "upířích vlhkých klínů" nebo "50 odstínů šedi". Ani nechápu, jak se druhá zmiňovaná kniha mohla stát bestsellerem.
Můj názor na tento typ knih je, že ženy, které to píší, nejspíše nejsou spokojené se svým milostným životem. Přiznávám, že se mi některá díla líbí, ale jelikož jsem "starý" perverzáček, mám radši něco tvrdšího.
Přiznejme si, která dívka nebo žena by si ráda četla knihu, kde by hlavní hrdinka žila život, jako my a dočkala by se jednoho orgasmu při pětihodinové souloži? Faktem je, že tyto knihy vznikají jen proto, aby vytvořily perfektní svět a útočiště pro mladé dívky, které jejich život nudí a čekají v budoucnu něco víc. A bohužel, některým to poplete i hlavu.
První sex bývá bolestivý, někdy i traumatizující pro dívku, ale setkala jsem se s děvčaty, které tvrdily, že jejich poprvé bylo nádherné a také se dočkaly sladkého vyvrcholení stejně jako jejich nadržený partner. Znám panny, které se za svou nahotu nestydí, já jsem však pravý opak. Ale přece jen více uvěřím tomu, že to "sladké" poprvé je bolestivé či neutrální. Avšak nemusí být zlé. Pokud dívka narazí na toho správného chlapce (a nyní nemyslím jeho kolík, ale jeho osobu), může být její první sexuální zážitek krásný, i když k orgasmu nedojde.
Ale tyto knihy opravdu nemusím... vymývají mozek, hrdinky často řeší, zda jsou pro partnera vůbec dost dobré a jsou obdařené slepičím mozkem a nízkým sebevědomím. Hlavní hrdina je nadpozemsky krásný. Má perfektní tělo, obličej i charakter... i když dnešní dívky si potrpí na těch parchantech, protože si myslí, že se přeci kvůli nim změní... yeah, right :D
Ale pokud mám reagovat na tvou druhou otázku, ano jsem často zklamaná. Svůj život nemám moc v lásce, ráda se utápím ve fantazii, kde je vše "perfektní". Někdy mě život překvapí a myslím si, že se mi nebo i nám časem poštěstí a zažijeme nějakou tu krásnou romanci, i když nebude s upírem nebo s mnohanásobným orgasmem :-D
Tak to je tedy můj názor :D

40 ginger-v ginger-v | Web | 6. srpna 2014 v 10:44 | Reagovat

Máš pravdu, erotika a sex v knihách a ve filmech se někdy celkem dost liší od reality, ale proto knihy čteme ne? Mě osobně se na knihách a filmech líbí to, že můžu utéct od reality a vychutnávat si neskutečný příběh. :-) Je to ale taky o tom, kdo to jak bere. Lidé, a nemyslím jen náctileté, často takovým "žvástům" uvěří a pak je krutá realita semele. Ale pokud to berou s nadhledem,myslím,že je to v pořádku. :-)

41 Marillee Marillee | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 10:43 | Reagovat

[14]: Ale však já tyhle knížky taky čtu jako "únik od reality". A nudný život opravdu nemám. Nikdy jsem se v těch knihách nenašla a nikdy jsem kolem sebe neviděla vztah, který by se podobal nějaké knižní předloze. (Což je i celkem smutné :D.) Autory z toho neobviňuju, tento článek byl pouze zamyšlením skrze mé vlastní zkušenosti (nebo zkušenosti okolí) vs. knižní ztvárnění. :-) Což znamená že ano, ne každý se mnou bude souhlasit, protože máte úplně jiné zážitky, s tím jsem počítala.

[20]: Samozřejmě! :D Ale ty moje vrány jsou v okruhu mojí mamky, takže já znám víc holek, které to zažívaly stejně, než opačně. :) Každý máme jiné zkušenosti, já jsem napsala tu svou verzi.
A ano, fantasy knížky pro mladé jsou únikem od reality, proto je taky čtu, jenže mě v některých vadí ty přikrášlené milostné vztahy. A to člověk nepředvídá, zda-li v té či oné knížce nějaké zamilovanosti jsou. :-)

[23]: Woow... Na to holka nemám co říct víc. Teda přeju hodně štěstí, ať si najdeš někoho, s kým všechno hodíš za hlavu. Všechno to jednou zacelí čas, uvidíš. ;-)

42 Marillee Marillee | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 10:52 | Reagovat

[18]: Díky. :-) No právě, už to začíná teď být všude, v každé fantasy, kterou se rozhodnu přečíst. :D Leze mi to na mozek.

[19]: Děkuju. :-)

[26]: :D Děkuju! Ano čtu, teď jsem ve skluzu, ale za chvíli ji budu mít dočtenou.

[16]: Noooooo, já vyhledávám fantasy... A bohužel teď je v módě do všeho cpát romantiku. :D Ale jinak souhlasím, člověk to má brát s nadhledem - já jsem se nad tím pouze pozastavila, protože už to začalo být trochu nápadnější a do mozku bijící. :-D

[33]: O 50 odstínů  a její hlavní hrdince mi ani nemluv! :-D To je to nejvíc fiktivní dílo za poslední století! A k tomu, když někdo uvěří příběhu - jak vyšel film Avatar, tak dokonce pár lidí spáchalo sebevraždu potom, co zjistili, že bájná planeta s modrým lidem Na'vi neexistuje... Holt fantasy dělá s vědomím člověka divy. :-?

43 Marillee Marillee | E-mail | Web | 11. srpna 2014 v 11:02 | Reagovat

[30]: Tak já vedu se svým přítelem "obyčejný" vztah, takže zápletky typu "je to učitel, je to zakázané, ale je tak sexy" si představit opravdu neumím. :D (I když vím, že se to po světě doopravdy děje. Ale pořád to jsou obyčejní lidé a né napůl vampýři.)

[31]: Tak to je pak blbá zkušenost... No, ale pořád lepší než někde opilá, zneužitá a nezletilá... :)

[37]: Jop, já to čtu ráda, ale když vidím některé holky kolem mě, které to čtou taky... A dokážou se do toho tak zažrat... :-D (A to jim není 13!)

[39]: Děkuju za názor! :) Já třeba shledávám, že mě víc dokáže "rozohnit", když čtu sérii knih Píseň ledu a ohně (Hra o trůny). Protože tam je to opravdu tak, jak to za temného raného středověku bylo a žádné serepetičky kolem toho. :-D (Nojo, taky je ve mně nějaká ta úchylnost!)
A pokud nejsi spokojená se životem, tak to vyžaduje nějakou změnu! Nějakou zásadní změnu, která tě znovu postaví na nohy. Ale toho jsi si určitě vědoma. :-)

[40]: Však je taky rozdíl mezi normálním fantasy a fantasy, kde se prožívá takováhle láska. Já proti tomu nic nemám, dokavaď to není až moc přitažené za vlasy. :-D Ale ano, čtu to jako oddechovku, prostě jsem se nad tím jen pozastavila. :-)

44 Tea Tea | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 19:37 | Reagovat

[43]: No to je taky pravda :) Ale pořád čekám na takovou tu představy, jak z knihy nebo filmu :3 Já vím jsem naivní, že to může být i v reálu :D

45 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 19:51 | Reagovat

[44]: Já třeba zažívám takovou vlastně něobyčejně obyčejnou lásku, která je pro dnešní svět a moje vrstevníky ještě víc neobyčejná, protože je skutečná, upřímná a krásná! :-) Mám svého prince a díky němu si připadám jako princezna, podle mě lepší než nějaký fiktivní svět. :)

46 Tea Tea | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 21:57 | Reagovat

[45]: Tak to máš moc pěkné a hlavně ať to vydrží co nejdýl :)

47 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 22:06 | Reagovat

[46]: Díky! :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
***Veškeré obálky a anotace na tomto webu stahuji z
pokud ovšem nejsou z vlastního či jiného zdroje.
K filmům používám obrázky z ČSFD.